Matningen hösten 2009

Hej alla long time no see! 

Jag har lagt om taket, kluvit ved m.m. m.m. så det var ett tag sedan jag lade in något på bloggen. Nu håller jag på med en fasta, 3:e dagen idag. Förhoppningsvis ska den återskapa min energi så att jag blir lite mer på alerten.

Det är en hona, möjligen två, gråspett som besöker matningen. P.g.a. vädret endast sporadiskt. Senast 11:15 idag.

Jag har ju långt ifrån heltäckande koll så den kanske är här varje dag fast jag bara ser den ca: var tredje dag ungefär. Nötkråkorna har nästan övergett matningen, det är alltmer sällan jag ser dem. Om det blir mer vinter kanske de kommer oftere. En riktigt gammal, fin, rödögd duvhökshona kommer ibland till åteln och fyller krävan så mycket att den ser vanställd ut. Spillkråkor, st hack, alla skogsmesarna m.m. kommer dagligen. Ibland kryllar det av talgoxar och blåmesar.

Underligt är att det är bara en ekorre, nästan inga gnagare och inga finkar eller gulsparvar.


Kommentera

